fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Avokadopasta!

Publicerad 2015-01-13 13:04:51 i Matrecept, Raw Food,

Jag blev inspirerad av en person på FB att göra en pastasås av avocado! Jag kommer inte ihåg hennes namn men jag älskar henne! :) Hon la inte upp något recept så jag gjorde som jag vanligtvis gör: går på känsla! 

Ingredienser: (1 person)

2 avokados (men jag var tvungen att skära bort delar så det kanske räcker med en)
Lite hackad chili
1/2 hackad tomat
1 liten vitlöksklyfta (pressad)
Salt
Peppar

Majs-pasta (spaghetti)

Gör såhär:

Koka pastan enligt instruktioner

Gröp ur avokadon och mosa ihop med tomat, vitlök, chili, salt och peppar. Kläm ut lite citronsaft på blandningen och rör ihop. Antagligen var det väl ungefär en matsked citronsaft.

När pastan är klar häller du av vattnet, ringla på en liten skvätt olivolja och blanda sen i avokadoröran.

Servera och NJUT!

Fanns inte en chans att jag skulle ha klarat av att fotografera härligheten innan jag åt... ;)

NOTE: Funkar även perfekt med tex raw zuccinipasta också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela