fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Rostade rödbetor och quinoa

Publicerad 2014-09-28 18:24:59 i Allmänt, Matrecept,

Underbar middag som jag skukade innan jag fick en chans att fotografera. ;) jag gjorde MED fetaost till min man och utan fetaost till mej. Jag kommer att skriva receptet MED ost men inkludera vad jag tog ist för ost.

Ingredienser: (1 person)
1 dl quinoa
2-3 rödbetor
1/2 röd lök
1/2 chili
En rejäl matsked Röd pesto
En klick honung eller ev lite agave?
Salt
Peppar
1/4 Fetaost (eller Honungsrostade solrosfrön med cayenne)
Salladsblad
Såna där groddade solrosfö-sprouts.

Gör såhär:

Koka quinoan enligt anvisningar på paketet.
Koka rödbetorna.

När quinoan är klar blandar du i en rejäl matsked pesto, hackad röd lök, en skvätt honung eller annan sötning, salt, peppar och hackad chili, salladsbladen och sprouts'en. Blanda om.

Skär rödbetorna i klyftor och lägg i en lite form, smula på lite fetaost och strö över sesamfrön och en klick honung. Ställ in i ugnen på ca 75 grader för att värma upp bara. (Istället för fetaost tog jag honungsrostade solrosfrön med cayennepeppar och salt.)

Supergott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela