fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Chili sin Carne (variant)

Publicerad 2014-10-30 19:38:26 i Matrecept,

Lagade något nytt idag!

Fräs upp i gryta:
Ca 8-9 soltorkade tomater (strimlade).
1 hackad chili
2 hackade röda lökar.
3 pressade klyftor vitlök.
Färsk hackad basilika (halv kruka ungefär)

Lägg i grytan:
En stor näve fint hackade valnötter.
1-2 paket krossade tomater.
En burk majs.
En rejäl skvätt veganskt vin.
En halv zuccini (tärnad).
1 burk valfria bönor. 
Salt
Peppar

Innan servering:
Dadelsirap i lagom mängd för att balansera smakerna. Jag använde UNGEFÄR en matsked men smaka av! Äter man honung så funkar en rejäl matsked. Blanda!

Som sallad hade jag tomater kryddade med salt, peppar, personlja, vitlök, basilika och lite annat samt olivolja.

Det räckte till 3 personer och hade vitlöksbaguette till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela