fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Pasta a la Champinjoner

Publicerad 2014-03-05 18:57:39 i Matrecept,

Idag testade jag något nytt!

Ca 8 relativt stora champinjoner
1/2 chili
En vitlöksklyfta
Ca 3-4 cm fint skivad purjolök
1/2 matsked lantbuljong
Salt
Peppar
Olivolja

Majspasta (penne)

En näve ruccola
En tomat

Koka upp vattnet med salt och lite olja. När vattnet kokar ha i pastan och ställ en timer på en minut mindre än pastan ska koka.

Skiva champinjonerna, pressa ner vitlöksklyftan och hacka upp chillin. Ner i stekpannan och stek ordenligt. När det är fint stekt så har du i purjolöken och steler det snabbt ihop. När allt är klart har du i ca 2 dl oatly matgrädde, lantbuljongen, salt och peppar. Låt det puttra rejält och fyll på med oatly matgrädde ifall det behövs så såsen är krämig men inte för "blöt".

När pastan är klar, ha bort allt vatten och häll pastan i champinjonsåsen och låt det puttra på minst en minut. Häll på lite extra oatly grädde för en krämig pasta. 

Skär upp en tomat och en näve ruccola och blanda ner i maten när den är klar. Kan eventuellt serveras som tillbehör.

Jag hade nog i lite för mycket chilli själv,  men jag gillar stark mat. :) men för säkerhets skull kan du ju chilla lite med chillin. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela