fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Raw food glass-vanilj/banan

Publicerad 2014-06-15 12:13:59 i Allmänt, Efterrätter, Raw Food,

Har ännu inte helt knäckt nöten på hur jag ska få dom att vara mindre hårda direkt ur frysen så jag fortsätter att experimentera. I vilket fall som helst blev det GOTT och idag ska jag göra rn lakritssås och en chokladsås att ha till glassen! Men som sagt, dom måste stå framme ett tag innan man kan göra glasskulor eftersom dom är hårda.

Såhär gjorde jag:

Ställde flera burkar kokosmjölk upp och ner i kylskåpet några timmar innan så att "grädden" separeras från "vattnet".

Banan/vaniljglass:

En burk kokosmjölk (bara "grädden")
2 bananer (jag tog redan frysta) Jag tänker även testa att ha i en till burk kokosgrädde istället för banan om man inte gillar banan.
1 1/2 tesked vanilj
Agave (eller honung) tills det är så sött som man vill ha det. Vissa gillar helt utan agave eller honung.

Mixa ihop rubbet och lägg i en form (med lock?) o frysen. 

Klart!

Ni fattar att man kan ha jordgubbar eller annan valfri smak. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela