fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Pimpad veganpizza

Publicerad 2014-06-16 20:36:24 i Matrecept, Raw Food,


Jag kan inte säga att det är den nyttigaste middagen, men ibland är det gott med pizza. Jag köper gluten och mjölkfri pizza (vegan) och så pimpar jag med hemgjord röd pesto, isbergssallad, rå röd lök, tomat och egengjord vitlökssås. Tror jag har skrivit ner receptet på vitlökssås tidigare men drar det igen här då jag faktiskt kommer ihåg måtten ganska exakt. ;)

Vitlökssås (rawfood)

En rejält stor näve cashewnötter
Ungefär en halv kopp vatten, lite i början och öka på mängden efter hand för att få rätt tjocklek på såsen.
4 matskedar citronsaft
2-3 matskedar äppelcidervinäger
3-5 klyftor vitlök (beror ju på hur stark man vill ha den)
En nypa salt

Pestoreceptet hittar ni om ni använder sökfunktionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela