fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Isglass

Publicerad 2014-06-15 12:22:59 i Allmänt, Efterrätter, Raw Food,



Jag har såna där små formar som man kan göra isglass i. Jag fyllde dessa små formar med vatten. (Min form är för 4 isglassar) hälde i vattnet i en skål (så jag inte gör för lite eller för mycket) Sen la jag i lite blåbär och skivade jordgubbar i formarna.
Blandade i citronsaft och lite av fruktköttet i vattnet från formarna och hade i lite agave (alternativt honung) till önskad sötma. Glöm inte att bären är lite sura också. :)

Sen fyllde jag i formarna med citronvattnet stoppade i pinnarna och in i frysen.

Underbar isglass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela