fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Asian Wok!

Publicerad 2014-06-01 17:11:35 i Matrecept,



Dagens middag är inte RAW, men det blev gott!

1 paket risnudlar
Tillred enligt förpackningen

1 paprika
1 liten burk vattenkastanjer
1 liten burk majs
1 stor gul lök
1 riven morot
En liten näve trattkantareller
En rejäl näve cashewnötter
1 chili
3-4 klyftor vitlök
Tamari
Vatten

Jag hackade allt smått (förrutom majsen) och wokade med lite olja. Hade i Tamari efter smak och en krydda som heter "5 kryddor". Tamari hittade jag på asiatiska hyllan på ICA maxi. Hade i lite extra vatten gjorde jag också.

När nudlarna var sköljda och klara la jag dom tillsammans med grönsakerna i stekpannan och rörde om ordentligt. Upp på fat och servera!

Hade gärna haft i såna därna trevliga tjocka groddar också, med det hade jag inte hemma.

Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela