fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

En vanlig dag

Publicerad 2014-01-21 12:05:00 i Allmänt,

En vanlig dag så äter jag på ett ungefär såhär:
 
Frukost:
 
1-2 bananer eller någon annan frukt. En klar favorit förrutom bananer är päron.
Väntar sedan minst 30 minuter och sen tar jag kaffe.
 
Lunch:
 
En soppa, sallad eller relativt rena grönsaker. Med rena grönsaker menar jag spenat med citron, broccoli och avocado, harkovärer med en klick pesto, eller liknande.
För att göra salladen mer mättande kan jag ha i lite solrosfrön, nötter, avocado eller quinoa. 
 
Middag:
 
Här kör jag på lite matigare grejer för det mesta. Om jag är RIKTIGT hungrig gör jag kanske en Stroganoff, eller majspasta med massor av grönsaker och pesto, kanske en linsgryta eller så exprimenterar jag fram något nytt och roligt.
 
Mellanmål:
 
Om jag blir hungrid under dagen så kan jag ta en knäckemacka, en frukt ifall det är på tom mage, kanske en näve nötter eller en chiafröpudding. 
 
Dricka:
 
Jag dricker aldirg tillsammans med maten. Jag brukar dricka tidigast 2 timmar efter maten eller minst 30 minuter innan maten och i regel blir det mellan 1-2 liter, gärna mer. Jag dricker i stort sett bara vatten. Ibland kan jag ha i lite bär eller citron i vattnet, men det är ganska sällan. Jag tänker mej att om man dricker samtidigt som man äter så späds magsyran ut och då tar det längre tid för maten att brytas ner. Om det stämmer kan jag faktiskt inte svara på, men det verkar ju logiskt i alla fall och funkar för mej. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela