fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Räddad mat

Publicerad 2014-04-22 17:25:54 i Matrecept,

Igår stekte jag upp lök, paprika, grovt rivna morötter med chili och vitlök. När det stekt klart saltade och pepprade jag och sedan hade jag i en liten skvätt honung.
 
Jag kokade upp quinoa och hade sen i en skvätt äppelcidervinäger (ca 1-2 matskedar), pressad vitlök (2-3 klyftor) och citronsaft när quinoan var klar. Smaka av och ha i mer av något om du känner för det.
 
Sen hackade jag upp bra med isbergssallad och skar upp en tomat och slutligen blandade jag ihop rubbet!
 
Jag vet inte om ALLA gillar denna rätt men OM du inte gillar detta så kan du rädda RUBBET med en rejäl klick egengjord Röd Pesto! (recept finns i bloggen)
 
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela