fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Morotssoppa

Publicerad 2014-04-22 17:18:23 i Matrecept, Soppa,

Den här soppan är mycket godare än man kan tro! :D
 
Ingredienser: (ca 2 pers)
 
ca 5 normalstora morötter (lite osäker på exakt mängd, men du ser ju om du behöver mer)
Färsk Rosmarin
Salt
Peppar
ev en liten klick honung
VALFRITT: En halv gul lök
 
Gör såhär:
 
Om du använder lök, hacka upp dej och fräs.
Skiva upp morötterna och koka upp dom i vatten med några kvistar rosmarin. När dom kokat klart, häll morötterna i mixern med valfri mängd av kokvattnet. NOTERA: Om du har samma typ av mixer som mej så kan locket flyga av när man mixar varma saker så jag tar alltid bort den LILLA plastpluppen så det finns ett luftflöde. Jag håller en kopp över hålet bara så det inte skvätter. Ha även i löken i mixern ifall du använder lök.
 
Personligen gillar jag ganska fylliga soppor så jag har ganska lite vatten i till att börja med och ökar sedan tills den får rätt konsistens.
 
Smaka av med salt och peppar. OM du tycker något saknas, häll i en liten klick honung och rör om. 
 
Servera gärna med en vacker liten rosmarin kvist i tallriken för att det ser gulligt ut. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela