fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Experiment!

Publicerad 2014-04-20 16:40:08 i Matrecept,

Nuni! ;)

Jag tog 2 paprikor och delade på hälften, delade en lök i 4 klyftor, skivade några potatisar och tärnade en butternut squash som jag sedan la på en plåt med lite vitlök. Ringlade över lite olja och saltade och sen in i ugnen på ca 160 grader. Mot slutet drog jag på till lite över 200 grader för att få lite gyllenbrun färg. Osäker på hur länge jag hade allt i ugnen men kanske 30-40 minuter? Håll lite koll. Jag ska ta fram exakt recept på denna måltid, men ville tipsa redan nu ifall ni är sugna på något gott!

VITLÖKSSÅSEN!

Under tiden tog jag en näve cashewnötter, lite vatten, en massa citronsaft, några skvättar äppelcidervinäger, lite salt och peppar samt en skvätt oatly matgrädde. Ja och så hade jag i lite solrosfrön! Och SJÄLVKLART så hade jag i en massa pressad vitlök! Kanske 5-6 klyftor! Haha! Detta mixade jag i mixern tills allt var en slät sås. Smakade av, hällde i mer citron och äppelcidervinäger, vatten, tills allt smakade precis som vitlöksås ska.

Skar upp isbergssallad och tomat och  hällde på lite vitlökssås.

Tog ut allt ur ugnen och la upp på serveringsfat och speciellt potatisen och den där orangea squashen blev SUPERGOTT med mer vitlökssås!

Det såg så gott ut och luktade så underbart att jag helt glömde att fotografera! Vi mer eller mindre kastade i oss maten och Glen sa att detta var en ny favorit! :)

Jag måste påpeka hur snabbt och enkelt detta var att göra! Att det stod i ugnen ett tag är ju en sak, men ovanligt snabbt och enkelt att göra faktiskt!

Gört! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela