fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Ostgratäng (eller nå't)

Publicerad 2015-01-14 17:59:15 i Matrecept,

Av misstag föds nya recept ibland. :)

Ingredienser:

6 rivna potatisar (i matberedare så ganska grovt rivet)
ca 8 stycken rejäla champinjoner, hackade
1 gul lök
3 klyftor vitlök
Oatly imat
Salt
Peppar
Färsk chili efter smak

Gör såhär:

Riv potatisen, hacka chili, löken och champinjonerna, pressa ner vitlök och stek detta med olja. Jag hade i lite vatten efter ett tag för att inte bränna rubbet. Kanske ett halvt glas ungefär. När allt verkar bra stekt så hällde jag i oatly imat, sen mer imat, smakade av, kryddade och sen lite mer imat igen. Så det blir liksom som potatisgratäng eller "stuvad potatis". haha

Till detta kan man servera rödbetsbiffar, anammas burgare, korv eller vad man nu föredrar.

Jag hade även kunna hälla upp allt i en form, haft på lite vegan-mozarella eller lite rostade solroskärnor och in i ugnen. Men se det hade jag inte tid eller lust till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela