fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Sparris. Quinoa, Brysselkål, morotsburgarlunch!

Publicerad 2015-03-10 16:28:01 i Matrecept,



Ingredienser:

Valfri mängd brysselkål
Valfri mängd sparris
Valfri mängd morotsburgare
1 dl quinoa
1 gul eller röd paprika
1 liten röd lök
2 matskedar röd pesto (jag gör min egen)
Balsamico gegg!
Valfri mängd färsk chili
Salt
Peppar

Gör såhär:

Koka quinoa och blanda sedan i hackad röd lök, paprikan, chili, salt, peppar och röd pesto.

Koka brysselkålen.

Stek morotsburgare och sparris medans quinoa'n och brysselkålen kokas.

Lägg upp på tallrik och ha på balsamico på brysselkålen och sparrisen!

MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela