fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Ajvar!

Publicerad 2015-01-12 17:37:29 i Matrecept,



Jag är nog den sista personen i världen att upptäcka AJVAR! Jag tror jag blev religös på kuppen, hahaha!

En enkel och god måltid (2 personer) har ni här:

1 dl fullkornscouscous som ni tillagar enligt förpackningen. 5 min.

6-8 champinjoner (skivade)
1/2 zucchini i tärningar eller liknande
Ca 5-10 cm skivad purjolök
Kryddblandning: (jag har gjort en burk redo med denna kryddblanding)
Salt
Peppar
Dill
Persilja
Vitlökspulver
Ingefära
Gurkmeja
Basilika
Oregano 
Timjan
Lökpulver

Falafel 

Ca 5 fulla matskedar Ajvar (eller mer om du vill)
Ca 1-2 fulla matskedar oatly creme fraiche

Gör såhär:

Stek upp grönsakerna och gör iordning couscous'en. Krydda med blandningen jag rekommenderar eller hitta på någon god kryddning själv.

Stek upp falafel eller ha i ugnen medans du gör allt annat.

Blanda ihop ajvar med oatly creme fraiche (kallt)

Servera med mycket ajvar-röra och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela