fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Delikatesser!

Publicerad 2014-06-27 16:34:06 i Allmänt, Matrecept,



Jag och Glen åkte till ett ställe här i närheten där dom odlar tomater, kryddor, frukt, osv, i liten skala och helt eko. Vi åkte dit och köpte tomater och sallad.

Den dagen gluffsade jag i mej tomat med lite olivolja, salt och peppar samt sallad. Så himla gott och smakrikt!

På kvällen ville jag ha lite mer matig mat, med en vibb av lyx, så jag gjorde följande:

Kokade majsmakaroner. 1-2 dl.

Såsen:

1 hackad gul lök
1 stooor matsked egengjord röd pesto
1/2 glas rött eko vin
En näve torkade trattkantareller som mjukats upp i varmt vatten.
En halv låda krossade tomater
Valfri mängd chili. Jag hade en chili.
En näve soyafärs från Anamma
En näve färsk basilika (hackad)
En liten skvätt oatly matgrädde.
Sen på slutet hade jag i en rejäl tesked honung. (Ej vegan men hey, shoot me)

Jag började med att steka löken och chili'n lite i olivolja, sen hade jag i soyafärsen. Sen krossade tomater, pesto (som har vitlök, osv), basilika, svamp och vinet. Ja allt utom honungen som jag har i efter att jag stängt av plattan och det har slutat puttra.

Jag skivade en av dessa underbara tomater och ringlade på lite olivoja och sen lite havssalt och peppar på det. Skäljde av salladsbladen och lassade på rejält. Det ska typ vara mer sallad än "mat". Då tycker jag det blir som godast.

Så förbaskat gott att jag dog lite. Haha!

Som de flesta av mina recept så räcker det till 2 personer. Jag tar lite pasta, min man tar mycket. Är jag ensam tar jag knappt en hel dl makaroner.

Gillar man vitlök väldigt mycket så har man i mer av det eftersom det bara är vitlök från peston annars.

Man kan göra dubbelt så mycket också och spara till dagen efter. Det blir om möjligt ÄNNU godare! :)

Jag sprinklade på lite bjäst också. Smakar lite som parmesan och har mycket bra b-vitamin.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela