fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Grammisgalan

Publicerad 2014-02-21 21:34:00 i Allmänt,

Jag tänker inte dra hela historien om Grammisgalan eftersom det här som sagt är en matblogg, men jääääklar vad kul vi hade!
 
Vad som passar in på bloggen är vad vi fick till Middag efter galan!
 
Först och främst så var jag och Glen helt beredda på att eventuellt, möjligtvis kunna äta ett salladsblad på middagen. Vi förväntade oss att få en blodig köttbit på våra tallrikar och vi hade tom kommit överrens om att få det att se ut som om vi ätit. (man kan ju skära lite i köttet och flytta runt saker på tallriken så det ser ut som om man ätit lite)
 
MEN.... När vi sitter där vid bordet och skrattar, pratar och har det allmänt trevligt med våra vänner så kommer våran underbara "person" (hon som tog hand om vårat bord) och frågade ifall det stämde att det fanns vegetarianer vid bordet!? Javisst sa Glen och jag i kör. Veganer faktiskt. Då försvann hon igen med ett leende och när maten kom så fick vi världens vackraste och godaste veganmat!
 
Förrätt var någon slags sallad som hade så god dressing att jag hysteriskt försökte lista ut hur den var gjord. Jag tänkte på dom där maskinerna dom använder i CSI för att analysera saker och önskade att jag hade en sådan vid bordet.
 
Sen kom huvudrätten! Olika svampar tillredda på ett otroligt kreativt vis med en bakad potatis som var dekorerad med "gud vet vad" och en sås till. Det var så OTROLIGT vackert och smakade så OTROLIGT gott! Det var absolut rött vin i såsen, så mycket kunde jag lista ut i alla fall.
 
Desserten var väl ganska enkel i jämförelse. När andra fick någon typ av violglass med marshmallow-maräng-grejjer så fick vi ett fat med frukt och bär. Men vi klagade INTE. 
 
Mätta och belåtna var vi när vi kastade oss in i efterfestens galenskaper!
 
PS. TACK till Operkällan och vår "person" som tog så otroligt väl hand om alla vid vårat bord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela