fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Chokladpudding med hallon

Publicerad 2014-05-24 15:19:14 i Allmänt, Efterrätter, Frukt, Raw Food,



Perfekt att svalka sej med en varm sommardag! Dessutom är det otroligt nyttigt och gott!

2 frysta skalade bananer (jag använde 2 st små)
2-3 matskedar chiafrön
1/2 liter hasselnötsmjölk eller mandelmjölk
En liten nypa salt
2 rejäla matskedar raw kakao
1 tsk lucuma (inte det viktigaste)
Valfritt: en rejäl tesked honung eller 2-3 dadlar för mer sötma.
Kokosgrädde från en burk
Lite hallon

Man fryser ner bananerna några timmar innan och lägger chiafrön i blöt med hasselnötsmjölken i minst 30 minuter. En burk kokosmjölk ställs i kylskåpet så man kan gräva ur den tjocka grädden. Vattnet sparar jag till något annat.

Sen tar du bananerna och eventuellt om du har honung eller dadlar så mixar du det först med lite av chiafrömixen så det mixas ordentligt.

Häll sen i allt annat utom hallonen och mixa tills det är en slät pudding.

Häll upp och toppa med hallon!

Jag hällde upp resten i en form och ställde i frysen för att se om det smakar lila bra som glass! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela