fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Chokladfrossa!

Publicerad 2014-05-24 21:27:32 i Allmänt, Efterrätter, Frukt, Matrecept, Raw Food,



Nu har jag testat glassen som blev från föregående inlägg! 

Jag gjorde även en chokladsås till där jag använde mandelmjölk, ca 1/4 liter, massor av RAW KAKAO, lite salt, en avokado, vaniljpulver, en liiten näve cashewnötter och 7 stycken dadlar och 1/4-1/2 chili!

Mixade dadlar, nötter och chili med lite mandelmjölk först för att få det krämigt. Sen hade jag i resten och mixade!

Jag hade 2 kulor glass med massor av chokladsås och toppade med hallon. Sen njöt vi av detta tillsammans med ett glas Amarone Tommasi.... Himmelrike!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela