fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Vegobullar i tomatsås

Publicerad 2014-06-17 19:42:30 i Matrecept,



Anamma har veganprodukter vilket jag älskar när man vill göra mat lite snabbt. Jag försöker att göra ALL mat från grunden så mycket det bara går, men ibland orkar jag inte hålla på. :)

2 personer räcker detta till. 

Receptet:

Valfri mängd köttbullar
1/4-1/2 låda/burk krossade tomater
En rejäl skvätt oatly matgrädde kanske ca en dl.
1 gul lök
1 chili
2 klyftor vitlök
2 matskedar röd pesto (hemmagjord)
Salt
Peppar
Majsspaghetti

Koka spaghettin! Skölj väl efteråt.

Såsen:

Stek köttbullarna så dom får fin stekyta.
Strax innan köttbullarna är klara har du i den hackade löken, chili'n och pressar i vitlöken. Stek upp och häll sedan i de krossade tomaterna och peston. Sen har du i matgrädde. Och en liten skvätt soja. Salta och peppra, smaka av.

Låt allt puttra på ett tag.

Servera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela