fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Nöden har ingen lag....

Publicerad 2014-06-02 21:23:15 i Efterrätter, Matrecept,

Var så otroligt hungrig när jag kom hem från jobbet. En stor sallad räckte liksom inte till så jag kollade skafferiet och slängde ihop något som blev gott, men jag erkänner att det är skumt...

1 dl kokad bovete
Lite Gojibär (inte för mycket om du inte vet att du gillar smaken)
En näve hasselnötter
En näve russin
Ca 1 matsked honung
1 matsked raw kakao
1 matsked krossade linfrön
En näve jordgubbar
Lite äkta vanilj (mindre än en halv tesked)
En skivad banan

När boveten var kokad enligt instruktionerna så ska den eftersvälla i några minuter. Då slängde jag in nötterna och gojibären. Sen hällde jag av vattnet och sedan blandade jag i lite mandelmjölk, hällde i resten av ingredienserna (inte bananen), värmde upp igen, toppade med skivad banan och åt... 

Blev som chokladgröt med frukt! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela