fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Fetaost a'la vegan!

Publicerad 2014-07-29 19:47:27 i Allmänt, Matrecept,



Testade att göra något liknande fetaost som jag vill ha i sallader och så. Blev verkligen gott även om det kanske inte smakar så jättelikt.

Ingredienser:

1/4 kopp olivolja
1/4 kopp vatten
1/2 kopp rödvinsvinäger
En skvätt citronsaft
3-4 klyftor vitlök ganska tunt skivade
Ett paket eko tofu (naturell)
Salt
Peppar
En rejäl näve färsk basilika (hackad)
1/2 chili (hackad)

Gör såhär:
Blanda ihop alla grejer i en matlåda eller burk eller liknande.
Skär upp tofu'n i ganska smala rektanglar, kuber eller små bitar och häll i. Blanda om och låt det stå i ett par timmar minst. Förvara resten i burken/lådan till nästa gång. Såklart blir det mer smak ju längre det står så jag ser fram emot nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela