fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Chiafrön-Chokladpudding

Publicerad 2014-01-20 17:19:00 i Efterrätter, Raw Food,

Chiafrön är bland det coolaste små frön som finns! :D
 
Om man lägger chiafrön i någon vätska så blir dom till små geleklumpar. Ni kanske har testat dom där drickorna som säljs för galna priser och som har små geleklumpar i sej? Typ så blir det! 
 
Jag blir sugen på chokladpudding lite då och då och här kommer ett enkelt och gott recept!
 
RAW FOOD CHOKLADPUDDING
 
2 matskedar chiafrön
3 dl mandelmjölk
1 matsked kakao (mer eller mindre beroende på smak)
En skvätt Agave
En knivsegg äkta vanlijpulver (jag använder handtaget på en tesked)
En banan
 
Vispa ihop allt så bra det går och ställ i kylskåpet. Efter ca 10-15 minuter tar du fram och vispar om ordentligt på nytt.
 
När det stått i blöt några timmar eller över natten så slänger du i allt i mixern och skivar ner en banan. Mixa ordentligt och servera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela