fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Ostförgiftning...

Publicerad 2014-02-21 18:20:00 i Bekännelser, Vegan Fail,

Ja det blev en sjuhelsikes tystnad där... Delvis har den berott på en massa firande, en ostförgiftning, ett par fotograferingar och grammisgalan.
 
Jag börjar med ostförgiftningen (eftersom detta är en matblogg):
 
Förra helgen firade jag och min man 8 år som ett par. Vi är ett sån't där jobbigt lyckligt par. Innan jag träffade honom så var mitt längsta förhållande 8 månader och då var jag ändå ganska uttråkad efter första månaden. (för övrigt så var killen supersnäll och vi är jättegoda vänner sen vi gjorde slut) Men nu har jag alltså hittat mannen i mitt liv och jag blir säkrare på den punkten för varje år som går.
 
Nu till själva poängen! Vi funderade på att ta in på lyxhotell, SPA och någon snoffsig middag men bestämde oss istället för att köpa hem dyrt vin, massor av ostar och göra en brakmiddag hemma med hundar och katter. Vi skulle ha vårat traditionella disco för två och bara njuta av varandra, våra djur och vårat hem.
 
Det började bra och vi klädde upp oss till tänderna, tog hundarna och åkte in till stan för att handla.
 
Väl hemma igen så bestämde vi oss för att smaka liiiite på alla ostar vi köpt. Sagt och gjort så åt vi enorma mängder ost, drack Amarone och hade allmänt supermysigt. Strax därpå låg jag i soffan och trodde jag skulle dö. Jag kände mej otroligt förgiftad. Det tog flera timmar innan jag mådde så pass bra att vi kunde fixa middag. Middagen hjälpte att få mej att må bättre skall tilläggas. 
 
MEN, som den optimist jag är så är jag faktiskt lite glad över att jag blev ostförgiftad för sen dess kan jag inte ens höra ordet OST utan att må fruktansvärt illa! Tom smör får mej att se grönt. Jag tror jag är BOTAD! Jag har TILL OCH MED NOBBAT PIZZA!?
 
Så nu är väl mina enda laster (som vegan) att jag fortfarande äter honung (Mörkö honung) och att jag har ett par skor i skinn och en skinnjacka.
 
SCORE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela