fuskveganen.blogg.se

Mina raw food, vegan och fuskvegan recept. Lite tips och råd kommer här och där också. :)

Härlig lunch! (eller kanske frukost)

Publicerad 2014-02-12 17:51:00 i Frukt, Matrecept,

Jag predikar ofta om att inte blanda frukt med något anat men med Bovete tycker jag verkligen att det funkar. Kanske för att det är en typ av ört.
 
Detta gjorde jag till lunch och man kan ju variera efter eget tycke och smak!
 
 
Nyttig fruktgröt
1 dl helt bovete
en liten ask blåbär
en liten ask hallon
En banan
en rejäl bit melon (åt det gula hållet)
En näve torkade Gojibär
 
Jag kokade bovete i 2 dl vatten på låg värme i ca 12 minuter. Låt det svälla lite extra med lock efteråt.
Blanda i lite agave i boveten och häll gärna i en näve Gojibär medans boveten sväller så mjukas dom upp lite.
Skär upp frukten och hällde i boveten tillsammans med bären.
 
Servera!

Om

Min profilbild

Sofia

Blev vegetarian när jag var 12 år och har de senaste åren blivit mer och mer intresserad av Raw Food och är numera en fuskande Vegan!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela